SEO for varmepumpefirmaet Polarpumpen.dk

Beyondmarketing

Beyondmarketing har for nyligt arbejdet med en svensk klient som sælger varmepumper ved navn www.polarpumpen.dk. Hjemmesiden som er blevet produceret af firmaet som ejer siden selv, stod overfor den udfordring, at de skulle brage igennem på det danske marked. Markedsføringen af varmepumper i Sverige gik egentlig for virksomheden som smurt, da de fleste svenskere kender til effekten af en god og økonomisk pumpe. I Sverige står virksomheden med en ekstrem høj årlig omsætning, og kunderne bliver primært genereret igennem online markedsføring, primært Google Adwords og organisk søgning. Beyondmarketing.dk blev stillet overfor den udfordringen, at hjælpe virksomheden med at formidle budskabet om fordelen ved brug af varmepumper. Ultimativt skulle den større kendskab til varmepumper hos danskerne, skabe et ønske om erhvervelse af et sådant produkt, og dette skulle selvfølgelig ske hos Polarpumpen selv.

Løsningen på opgaven

Efter at have sat sig godt ind i fordelene ved brug af pumperne besluttede vi os for at gå i krig med Google Adwords først, da søgninger på det organiske marked ville tage en del tid. Søgemaskineoptimeringen blev naturligvis også benyttet, med forventning om fornuftige rankings  i løbet af nogle måneder, på søgeordene ”køb af varmepumpe” ”fordele ved varmepumper” og ”køb luftvarmepumpe”.

Processen gik relativt godt og uden det store besvær. De store fordele ved varmepumper, som for eksempel er sparinger på elregninger og mindre forureninger, tog danskerne ekstremt godt imod. Selve brugen af Googles betalte løsninger gik bedre end forventet og vi så her en ca. Indtjening hos Polarpumpen.dk, på omkring 120 kr. pr. klik. Dette er vel og mærket med omkring 30 klik dagligt. Vi kan slutteligt nævne at vi selv er kommet frem til at det langt bedst kan betale sig at have en varmepumpe, da der er mange penge at spare og man væsentlig lettere kan kalde sig en Co2 neutralt virksomhed.